Do poręczowania używamy małych i poręcznych worków kit-boule wyposażony w integralną niedemontowalną piankę wypornościową, zapewniającą dodatnią pływalność w spokojnej wodzie przy maksymalnym załadowaniu liną. Zwykle mieszczą się w nich liny w standardowych średnicach o długości do 60m. Szeroki otwór worka ułatwia worowanie, a mała wysokość nie utrudnia pływania i zjazdów z kit-boulem dopiętym do uprzęży – zwykle sięga on do kolana, więc nie plącze się pod nogami w trakcie pływania. W przypadku konieczności precyzyjnego zrzutu wora z resztką liny małe gabaryty ułatwiają rzut, zwiększają precyzję i celność.
Kit-boule wyposażony jest zwykle w krótką pętelkę, w którą instalujemy ekspresowy karabinek. Najlepiej zastosować karabinek bezząbkowy (zamek typu key-lock), ułatwiający wypinanie ze stanowiska czy uprzęży.
Kit-boule w trakcie zjazdów dopinamy na krótko(!) do uprzęży.
Jeśli wyposażony jest nawet w dłuższy lonż, to służy on wyłącznie do wpinania kit-boula na stanowiskach.
Linę należy zawsze worować w sposób, który zapewni nam swobodny dostęp do obydwu krańców liny – jej początku i końca.
Do celów tego opracowania przyjmujemy następującą nomenklaturę:
Linę worujemy zaczynając od jej końca, do początku,
poręczujemy zaczynając od początku liny, a kończymy na końcu (pomijając specyficzne przypadki).
Koniec liny dowiązujemy do worka w sposób zapewniający trwałe połączenie z workiem. Użyty węzeł musi być w całości rozwiązywalny, tzn. po wywiązaniu pozostaje wolny odcinek liny, bez szczątkowego węzła. Początek liny wiązany jest w sposób umożliwiający łatwe i szybkie wywiązanie.
Koniec liny (początek worowania) wiązujemy do bocznej szlufki (skrajny tatrzański / yosemite).
Początek liny (na końcu worowania) wiązujemy do centralnej szlufki (kluczka).
W przypadku kiedy w kit-boule obydwie szlufki do mocowania lin występują centralnie jedna nad drugą, na dolnej wwiązujemy koniec liny, na górnej – początek.
Dodatkowo do szlufki centralnej dopinamy ósemkę z karabinkiem, którą wykorzystujemy przy poręczowaniu.
W przypadku długich zjazdów, kiedy wykorzystujemy liny dłuższe niż 60 m, linę worujemy analogicznie jak wyżej, wykorzystując wory osobiste o większej objętości.